Voor kinderen 2024-09-03T18:26:24+00:00

KINDERCOACHING:

Als je kind even wat minder lekker in zijn of haar vel zit of bepaalde situaties lastig vindt, kan het goed zijn om je kind te helpen hoe het hiermee om kan gaan. Dit kan je kind leren met een individuele training (kindercoaching). Dat wat je kind lastig vindt, vertalen we in een vaardigheid die we gaan oefenen. Dat doen we door middel van spelletjes, knutselen, bewegen, rollenspellen, opdrachten, enz. Het doel is dat je kind zich (weer) goed en eigen voelt! De ouders spelen hierin ook een hele belangrijke rol, kinderen kijken namelijk af bij hun ouders, ze spiegelen als het ware de volwassenen om hen heen. Welke boodschap krijgt je kind (onbewust) mee van jou? Durf jij voluit te leven vanuit je grootsheid? Het grootste geschenk aan je kind is dat jij blij bent met jezelf, dat je jezelf de moeite waard vindt. Dat je niet bang bent om de ruimte in te nemen die jou toebehoort. Je kind wil niets liever dan dat jij aanwezig bent, in je grootsheid. Het wil jouw ruimte kunnen voelen en ook jouw begrenzing. Dat geeft veiligheid, vertrouwen en rust.

kindercoaching

DE BELANGRIJKSTE SCHAKEL BEN JIJ!

Binnen mijn coaching is de ouder de belangrijkste schakel. Vaak wijst het moeilijke gedrag, de leerproblemen of een lichamelijke klacht van je kind naar iets uit het familiesysteem of naar iets in jou dat nog gezien en aangekeken mag worden. Jouw kind spiegelt jou en weet onbewust precies op welke knopjes het moet drukken om jou in beweging te krijgen. Het gedrag van je kind is dus altijd een spiegel van iets wat nog aangekeken mag worden. Dit onderzoeken we met behulp van een Kindertolk Vertaling, Familieopstellingen en Systemische Coaching. Mijn coaching is dus altijd eerst gericht op de ouder. Mocht er na een traject nog wat nodig zijn voor je kind, kunnen we kindercoaching in gaan zetten.

Je hebt Jonas fantastisch geholpen! Door middel van visualiseren zag hij de mogelijkheden om te leren. Daardoor is zijn zelfvertrouwen gegroeid. Zie je: het lukt me wél!

– Anita –

MINDSETTRAINING VOOR KINDEREN:

Soms loopt het op school even niet zo lekker. Een kind kan om verschillende redenen moeite hebben om mee te komen en raakt achterop. Wat de oorzaak van de achterstand ook is, ik help het kind graag weer op weg! Hierbij houd ik rekening met concentratieproblemen, de leerstijl en met de emotionele ontwikkeling van het kind. Dat betekent dat we werken aan de oorzaak van de achterstand. Denk hierbij aan faalangst (o.a. bij toetsen), leerproblemen, ziekte, vervelende gebeurtenissen thuis of op school, concentratieproblemen enz.

I did my very best

Je kind voelt zich door de mindset training zekerder worden en komt weer lekker in zijn of haar vel te zitten. We werken aan een stevige emotionele basis, zodat jouw kind met zelfvertrouwen verder kan!

COACHING VOOR JONGEREN:

Iedereen wil iets bijdragen aan de wereld en doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Maar het kan lastig zijn om te ontdekken wat je echt leuk vindt, vooral in de huidige samenleving met zoveel indrukken en mogelijkheden. Er is zoveel om uit te kiezen!

Een ander belangrijk aspect is ontdekken waar je goed in bent. Vaak gaat dit hand in hand met dingen die je interessant vindt. Iedereen heeft unieke kwaliteiten om iets bij te dragen aan de wereld. Hoe fijn is het om samen te ontdekken wat dit is? Zo kun je vol zelfvertrouwen en met een duidelijke richting de wereld verder verkennen!

Als jongere wordt er van je verwacht dat je keuzes maakt. Soms voelen jongeren zich niet goed omdat ze niet weten wat bij hen past.
Ik ondersteun jou bij vragen zoals: wie ben ik? Wat vind ik belangrijk in het leven? Wat motiveert mij? Welke richting moet ik kiezen? Samen gaan we je ware identiteit proberen te ontdekken zodat je van daaruit de juiste keuzes kan maken.

THE CHILD WHO KNOWS ITSELF
IS A CHILD WHO WILL RISE

Je kind laat al na een paar sessies een beter gevoel over zichzelf zien, wat sterk motiverend werkt. Kinderen zijn daardoor vrolijker, gemotiveerder, voelen zich zekerder over zichzelf en hebben meer rust in het functioneren op school en thuis. Oplossingen komen vanuit het kind zelf, waardoor deze beter beklijven. Sociaal-emotionele problemen en gedragsproblemen worden spelenderwijs aangepakt. Het kind leert beter omgaan met tegenslag en komt lekkerder in zijn of haar vel te zitten.

Our daughter has worked with Maureen De Groot for three years during which we have seen her improve steadily and accelerate at school and at home. Due to the chemistry between our daughter and Maureen, a wonderful and empowering relationship evolved, which enabled our daughter to improve. We are delighted that our daughter has advanced in her speaking, analytical and other domains, and are grateful that Maureen was able to work with her. It is my hope that every parent will have such an opportunity to help their children.

– Y. Hofri –